Sahabat adalah perisai diri

Thursday, April 19, 2012

Spesies baharu seperti udang ditemui

Assalamualaikum,
Satu lagi spisis makluk Allah yang tak pernah kita tengok ditemui....Kak Ros tengok badannya tu,macam lipan pun ada jugak..Agak2 la...udang ni boleh dimakan ka...?

SPESIES baharu menyerupai udang yang ditemui di dalam kolam sebuah gua di negeri New Mexico, AS pada bulan lalu. - Agensi

ALBUQUERQUE, Amerika Syarikat (AS) - Beberapa saintis menemui spesies baharu haiwan seperti udang yang buta, kecil dan hampir lutsinar di sebuah gua di negeri New Mexico.

Penemuan spesies berkenaan diumumkan oleh oleh Biro Pengurusan Tanah AS kelmarin.

Haiwan tersebut yang tergolong dalam kategori amphipod ditemui sekitar sebulan lalu di dalam sebuah kolam bawah tanah pada kedalaman kurang 24 meter daripada permukaan.

Lokasi penemuan tersebut terletak berhampiran Taman Negara Carlsbad Caverns di New Mexico.

"Ia mungkin hidup puluhan ribu tahun atau jutaan tahun dan hanya ditemui baru-baru ini," kata seorang pakar biro berkenaan tersebut, Jim Goodbar.

Menurutnya, spesies baharu itu yang masih belum diberi nama mungkin memakan bakteria, mineral atau
cebisan tumbuhan yang jatuh di dalam air. - Agensi

22 comments:

  1. Salam Ros,

    Macam2 makluk Allah ni yang hidup dimerata tempat.

    Rupanya pun tak ada rupa udang sangatkan.

    ReplyDelete
  2. mcm udang lipan lak skit2 kan kak...huhuhi
    dlm dunia banyak lg ciptaan Allah yg manusia belum jmpa lg

    ReplyDelete
  3. Kalau Allah nak jadikan apa pun boleh...
    Cuma kita boleh makan ke tidak itu kenalah perikasa dulu takut beracun. Tapi kalau hidupan laut species udang mestilah boleh dimakan (jgn dua alam sudah)...

    ReplyDelete
  4. banyak lagi khazanah alam yang masih tersembunyi.. ^_^ makhluk Allah..

    ReplyDelete
  5. skarang mcm2 kan.byk mde pelik2..

    ReplyDelete
  6. salam kenal..
    mcm udang lipan pun yer jugakkan

    ReplyDelete
  7. macam2 dah yang mucul sekarang... KUASA ALLAH...

    ReplyDelete
  8. Sbnrnya byk lg ciptaan Allah yg masih tersembunyi kan....:-)

    ReplyDelete
  9. binantang sekarang banyak yg pelik2kan...

    ReplyDelete
  10. Allah Maha besar..Ciptaan nye tak ada tolok bandingnya...

    ReplyDelete
  11. subhanallah.....

    geli plak tgk..... >_<

    ReplyDelete
  12. singgah n follow sini

    afasz.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. kalau dikaji akan jumpa la spesis yang lain2 lagi...

    ReplyDelete
  14. saya mcm geli plk tgk..sbb dh mcm lipan..

    ReplyDelete
  15. Salam sis!

    Hahahahahah...! Aku selalu jumpak makluk ni....dlm game Homeworld! Kuah kuah kuah...! Uhuk uhuk...!!!

    ReplyDelete
  16. kurus panjang udang ni...ada isi ke nak makan kalau blh makan..;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails