Sahabat adalah perisai diri

Tuesday, May 15, 2012

Ibu 90 tahun cari rezeki untuk bantu anak...

Assalamualaikum,
Terharu sungguh kak Ros....dok tengah pikir ni,kalau lah Kak Ros ditempatnya adakah kak Ros masih mampu melakukan apa yang sedang dia buat kat anak dia dengan umur dan keadaan dia macam tu....Inilah kasih seorang ibu mithali yang sejati kan......

AFP GAMBAR menunjukkan Xiuying (kanan) makan bersama anak perempuannya yang sakit di rumah mereka.

BEIJING – Seorang wanita berusia 90 tahun, Li Xiuying mengutip botol plastik untuk dijual di pusat kitar semula di sini.

Xiuying turut mengutip barang lain yang ditemuinya dekat pusat beli-belah sebelum dikumpulkan untuk dijual di pusat kitar semula.

Wang yang diperoleh hasil jualan itu akan digunakannya untuk membeli ubat-ubatan untuk seorang anak perempuannya berusia 74 tahun yang sakit.

Anak perempuannya itu tinggal bersamanya di sebuah rumah.

Xiuying menyimpan barang-barang yang ditemuinya itu di dalam rumahnya sebelum ia dijual

di pusat kitar semula. – Agensi

11 comments:

  1. kasih ibu tiada sempadannya..

    ntah la..bila mnimpa diri kt sndiri..adakah kt mampu??

    ReplyDelete
  2. kasih seorg ibu...sehingga bile2...

    ReplyDelete
  3. seorang ibu sanggup buat apa saja untuk anak

    ReplyDelete
  4. ya allahh dikk
    meremang bulu roma akk bila melihatkan ibu yg sgt2 uzur tuu
    menyediakan makan buat anak yg sama sahaja usianya ..
    sedihhh dn sgt2 terharu
    hampir mengalir air mata
    kerana jelas disini kasih ibu tiada sempadannya ..huuhuh

    ReplyDelete
  5. ya allah sedih dan terharunyer.. begitu le kasih ibu ...

    ReplyDelete
  6. pengorbanan seorang ibu...

    ReplyDelete
  7. Itulah pengorbanan ibu pada anak. Sedangkan anak pulak ramai yang tak sanggup bela mak seorang.

    ReplyDelete
  8. sedihnya. pengorbanan seorang ibu yg takde tolok bandingannya. harap2 kita pon tergolong dlm golongan anak yg sanggup berkorban utk emak. huhu

    ReplyDelete
  9. kasihnya ibu membawa ke syurga..

    ReplyDelete
  10. so sad...kat tempat ni ade camtu kee?

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails