Sahabat adalah perisai diri

Wednesday, May 16, 2012

Tetak tuntut hutang

Assalamualaikum,
kak Ros tengok la ni manusia semakin kejam....pasai hutang saja sanggup mencederakan orang tanpa rasa belas kesian langsung...,kalau boleh tu jangan lah kita dok berhutang dengan sapa2 pun,tak berbaloi kan kerana Rm600 ja ditetak sampai macam tu ...


Oleh Shamsul Munir Safini
shamsulmunir@hmetro.com.my


BEGINI...Arufullah menceritakan detik cemas isterinya diserang suspek.

KANGAR: “Selepas ditetak di kepala dan bahu, isteri saya cuba melawan menyebabkan tangannya hampir putus apabila menepis tetakan yang dihalakan ke mukanya,” kata Arufullah Dirladhusdan, 26, menceritakan kejadian isterinya diserang seorang lelaki dengan parang di rumah mereka di Kampung Pida 8, Kodiang, Kedah, kelmarin.

Dalam kejadian jam 11 pagi itu, isteri Arufullah, Hasina Mogul Ahmad, 28, yang baru habis berpantang anak sulung parah di kepala, bahu dan lengan kiri selepas ditetak lebih lima kali oleh penyerangnya dipercayai berpunca daripada masalah hutang.

Arufullah dan Hasina, kedua-duanya warga Myanmar. Ketika kejadian hanya Hasina berada di rumah bersama bayi lelaki mereka berusia tiga bulan manakala Arufullah bekerja di sawah berhampiran.

Menurut Arufullah, sebaik dimaklumkan kejadian itu, dia bergegas pulang dan mendapati isterinya telentang tidak sedarkan diri dalam keadaan berlumuran darah.

“Ketika cuba membantu isteri, baju saya turut dibasahi darah yang keluar membuak-buak daripada kepalanya yang ditetak dengan parang, malah darah masih mengalir walaupun sudah tiba di hospital,” katanya ketika ditemui di Hospital Tuanku Fauziah (HTF), di sini, semalam.


70 comments:

  1. astagfirullah..tak selamat dah..risau tgk cite2 cmni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum CaDLyNN,

      EEmmm.... Kak Ros pun risau jugak,takut dengan benda2 macam ni,hati2 ya CaDLyNN....

      Delete
  2. Replies
    1. Assalamualaikum Rieda,

      Tergamak depa kan Rieda...pasai duit ja boleh dok cederakan orang....

      Delete
  3. Ya Allah... dahsyatnya ros... kenapalah nak berhutang dgn org jahat. Dah tu kenapa juga tak bayar balik kan dah susah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Kakzakie,

      Tu la kan Kakzakie kalau dah tak mampu nak bayar jangan dok berhutang..tak berbaloi langsung pasai rm600 ja hampir2 nak hilang nyawa........

      Delete
  4. ya allah seram nya. manusia zaman skrg ni mmg tak takut balasan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Lya,

      Betoi tu Lya...kat dunia ni boleh lagi dok terlepas...di akhirat nanti nak lari mana kan Lya....

      Delete
  5. Macam2...manusia semakin kejam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Norzie,

      Bukan manusia lagi dah kalau macam tu,memang syaitan,tak dak perasaan belas kesian langsung kan Norzie....

      Delete
  6. kenapa makin teruk sekarang ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum GB,

      Entah la kan GB.....Kak Ros pun heran jugak....banyak sungguh orang yang tak dak perikemanusiaan dah la ni kan GB....

      Delete
  7. Replies
    1. Assalamualaikum iizza,

      EEEmmmm betoi tu iizza...tengok ja lah lukanya tu kan,teruk sangat memang mengerikan...

      Delete
  8. salam ros..memang betul2 menakutkan sekarang ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Acik,

      Waalaikumsalam Acik....La ni Kak Ros dengar banyak sangat cerita2 macam ni...Berhati hati lah ya Acik....

      Delete
  9. Replies
    1. Assalamualaikum KhaiRin,

      Bayangkan lah luka sampai macam tu kan Anies....Tergamak sungguh depa sanggup buat orang sampai macam tu sekali kan Anies....

      Delete
  10. manusia sekarang dah x de belas kasihan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum mayangsayang,

      Rasanya oarang yang macam ni bukan manusia lagi dah....hanya jasadnya saja manusia,sebaliknya iblis....

      Delete
  11. psl duit manusia blh jd hilang akal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum norhidana,

      Tu lah bagi dapa yang bertuhan kan duit norhidana.......memang depa tak ingat apa lagi dah melainkan duit saja...sanggup buat apa saja demi kerana duit...

      Delete
  12. zalim btul! susah2 mcmn pon jgnlah bhutang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum SSL,

      Betoi tu SSL....sebolehnya berelaklah dari berhutang ni kan SSL....dengan duit ni bukannya orang lain dengan adik beradik sendiri pun boleh bergaduh kan...

      Delete
  13. Salam Ros..manusia semakin kejam.....menakutkan ! sbb wang nyawa orang hampir melayang, mana dia sifat belas..xdak langsung huh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum PCL,

      Waalaikumsalam...Inilah orang2 yang bertuhankan duit,depa sanggup buat apa saja demi duit...tak ingat apa lagai dah tuhan ka,nyawa orang ka yang pentingnya duit....

      Delete
  14. assalamualaikum.

    simpati dgn mereka.

    doakan mereka sejahtera selepas ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum cinnamon,

      Waalaikumsalam...EEEmmmm kak Ros pun sama....semoga cepat sembuh dan harap depa beringat lah selepas ni....buat diri kita semua jugak lah kan cinnamon....

      Delete
  15. xsmpat bc entry sbb seriau tgk gambo..huhuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Intan,

      He.he.he...Kak Ros pun ngeri dan seram jugak,tapi untuk peringatan buat kita semua Kak Ros beranikan diri jugak lah letakkan cerita ni kat sini....

      Delete
  16. eeeeeee....tkutnyr tngk kepala dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum,

      EEEmmm....Tu la...memang parah kan....Ambiklah ikhtibar dari kisah depa ni...sentiasalah beringat ya semoga kita semua dijauhkan Allah daripada perkara2 yang macam ni....

      Delete
  17. tengok gambar je dah ngeri rasanya
    manusia semakin kejam atau manusia semakin tidak waras pertimbangan akalnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Kasihibu,

      Depa yang bertuhankan duit ni memang depa tak akan waras kalau ianya
      bersangkutan dengan duit,pasai tu lah depa jadi kejam.....syaitan dah menguasai diri depa dah kan....

      Delete
  18. pasal duit punya pasal memang macam2x boleh jadi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Kazman,

      Betoi tu Kazman.....sebab tu lah kita kena dok ingat kat Allah banyak2 bukannya ingat kat duit banyak2 kan Kazman....Apa pun cubalah berelak daripada berhutang denga sapa2 pun ya....takut sungguh la kak Ros....

      Delete
  19. huh..macam2 la...ngilu plak tgok kepala tuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum lelamaisara,

      EEEmmm terasa sakit sangat kan lelamaisara....sentiasalah berhati hati ya.....

      Delete
  20. mesia not safe anymore...
    kowaiii nak kuar umah gini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Ayu,

      nampaknya macam tu lah kan Ayu....kak Ros pun rasa macam tak selamat ja nak keluar mana2 pun....

      Delete
  21. ngerinya tengok luka tu...

    selalu yang main parang2 ni kak ros, bukan orang kita.. mesti melibatkan warga luar, tak pun india.. orang melayu dia guna jin.... heeee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Anaa,

      He.he.he....EEEmmmm...memang betoi jugak tu Anaa....cara halus tapi lagi kejam rasanya....Apa pun selalu lah beringat dan berhati hati ya Anaa....

      Delete
  22. nauzubillah... menakutkan jer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Masya,

      Rasanya tempat kita ni macam dah dipenuhi dengan orang2 yang kejam kan Masya....memang sangat menakutkan...Beringatlah ya....

      Delete
  23. nauzubillah..
    sangat menakutkan
    mintak jauh la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Cheqna,

      Ya Cheqna...semoga kita semua dijauhkan Allah daripada benda2 macam ni semua......Sentiasalah beringat ya Cheqna...

      Delete
  24. hutang ngan Along kot...

    tu yang takut nak berhutang... tapi yorg pinjam duit adalah... huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum dwaty,

      Entah la kan.....Selalunya kalau macam ni punya ganas mesti kerja along lah kan dwaty....

      Delete
  25. hi salam kenal.. thanks follow blog kiter! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum ieedaz,

      Ya...Sama2 ieedaz..salam kenai jugak la dari Kak Ros he.he.he........

      Delete
  26. seramnya tgk..kt kgr lak tu..kt ngn kpg ayu..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Ayu,

      Ya ka Ayu...Tapi orang jahat ni kat mana2 pun depa ada kan Ayu...Berhati hati dan beringat la ya...

      Delete
  27. aduh sakit nye kat kepala tu ada jahitan , dulu kite kene jahitan kat dahi...jatuh longkang ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Cik Farizam,

      Ya ka Cik Farizam....mesti sakit sangat kan....Tengok ja la luka dan banyak mana jahitannya tu.....

      Delete
  28. macam2 sekarang ni, banyak nya orang jahat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Mulan,

      Bimbangnya kak Ros....rasa macam tak selamat ja nak buat apa2 pun la ni kan Mulan...silap langkah sikit ja macam2 boleh terjadi....Apa pun berhati hati dan selalu lah beringat ya.....

      Delete
  29. macam2 cerita menakutkan sejak akhir2 ni..
    nak keluar rumah pun takut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Anim,

      Betoi tu Anim....tambah2 lagi kita ni orang perempuan kan....mesti kena dok hati2 dan beringat selalu....

      Delete
  30. takutnya tengok. semoga kita & keluarga dilindungi daripada benda2 macam ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum eira,

      Ya eira...semoga kita semua dilindungi Allah daripada benda2 tak elok macam ni semua.....

      Delete
  31. Takutnya...
    Nk gi jln2 kat luar sana rasa takut jerr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum ainnoraini,

      Kita takut sikit tak pa ainnoraini,jangan dok berani sangat zaman la ni kan...orang yang kita kenai tu pun kadang2 boleh jugak mencederakan kita kan ainnoraini....

      Delete
  32. eeiii...ngerinya! dahsyat sungguh sekarang..sikit2 tetak..bunuh..dah jadi biasa jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Whitecappuccino,

      Tu la kan....tak dak perikemanusiaan langsung lagi dah...macam tak dak apa ja bagi depa kan....memang mengerikan...

      Delete
  33. eee ngerinya tengok kepala berjahit tu...kejamnya masyaallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Kasihredha,

      EEEmmmm memang kejam,tak berbaloi langsung ngan hutangnya tu kan Kasihredha......

      Delete
  34. memang menakutkan...kenapalah dia orang ni kejam sangat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum MP,

      Kalau dah bertuhan kan duit,setan pulak dah menguasai diri....ni lah jadinya kan MP...

      Delete

Related Posts with Thumbnails