Sahabat adalah perisai diri

Wednesday, May 9, 2012

Tindakan yang paling bodoh......

Assalamualaikum,
Boleh selesai masaalah ka dengan bunuh diri ni...?sebaliknya menyusahkan orang lain pulak kan.....Pasti mati ka bila bunuh diri tu,buat lah tak mati tapi cacat ka...lagi lah menyusahkan orang kan.....boleh2 awek dia nak balik,terus tak mau langsung kan.....

Oleh Rudy Syareme Sheriffudin
am@hmetro.com.my

PUJUK...anggota polis menyelamatkan seorang lelaki yang cuba terjun dari Jambatan Pulau Pinang, petang semalam.

GEORGETOWN:“Ketika saya mendekatinya, dia menjerit sambil berdiri di tepi jambatan untuk terjun.

“Saya hampiri lelaki itu dan cuba memujuk sebelum dia meminta saya hubungi bekas kekasihnya bagi memaklumkan tindakannya itu.”

Itu kata Ho Leng Hong, 24, saksi kejadian yang berusaha menyelamatkan seorang lelaki yang cuba terjun dari Jambatan Pulau Pinang di Kilometer 7.8, menghala ke Butterworth di sini, petang semalam.

Dalam kejadian jam 3.30 petang itu, lelaki terbabit berusia 20-an dari Taman Merak, Simpang Ampat, dekat sini, cuba terjun dari Jambatan Pulau Pinang selepas kecewa akibat putus cinta.

Ho berkata, sebelum kejadian dia dalam perjalanan ke Kulim, Kedah dan mendapati orang ramai berusaha menyelamatkan seorang lelaki yang berdiri di tepi jambatan.


40 comments:

  1. Agak-agak kalau tak ada org dia nak terjun betul tak Ros...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Kakzakie,

      he.he.he...nak perhatian ja kot kakzakie.....

      Delete
  2. haaa....bkn takat tindakan bodoh tp menyusahkan org..kan sis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Rieda,

      Betoi tu Rieda......saja dia nak buat kalut he.he.he....

      Delete
  3. betui2 nyusahkan org jerk!! ingat org lain x de keje kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum ieja,

      Dia nakkan perhatian awek dia ja tu ieja he.he.he....

      Delete
  4. Replies
    1. Assalamualaikum Lya,

      Memang tak dinafikan lah he.he.he....

      Delete
  5. Replies
    1. Assalamualaikum KhaiRin,

      Pasai tu lah Allah suruh kita banyak2 bersabar....supaya kita boleh berpikir setiap apa tindakkan yang kita nak buat kan Anies....

      Delete
  6. cheqna pernah dulu hadapi kes gini...cheqna g dekat dia cheqna cakap terjun r kalau nak terjun....awak yang mati bukan kekasih awak...
    sib baik dia tak terjun..kalau dia terjun mati cheqna kena jawab
    hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Cheqna,

      He.he.he...berani jugak la Cheqna ni ya....Kalau Kak Ros mesti tak p dekat dah takuttt....

      Delete
  7. gatai eh nak p bunuh diri plakk..sengall

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Chenta,

      Tu la kan Chenta...macam awek dia saja perempuan yang ada kat atas dunia ni....

      Delete
  8. memang bodoh...hukumnya haram bunuh diri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Che Rose,

      Betoi tu Che Rose.....kalau dah setan menguasai diri...inilah jadinya kan.....

      Delete
  9. Memang bodoh...menyusahkan orang aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Norzie,

      Memang menyusahkan orang......buat memalukan saja kan Norzie....

      Delete
  10. Replies
    1. Assalamualaikum Hazmi,

      Betoi..betoi...betoi......seksa diri lagi tu ada la....kan Hazmi....

      Delete
  11. Replies
    1. Assalamualaikum Fieda,

      EEmmm... memang menyusahkan orang....memalukan diri sendiri dan ahli keluarganya saja kan Fieda...

      Delete
  12. apasal tak terjun je awal2, kan senang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum GB,

      He.he.he....berani ka...wayang saja kot GB.....

      Delete
  13. laa biarkan jeklaa die terjun..buat keje bodoh gini, pasal putus cinta? ayooo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Maya,

      Buat memalukan diri sendiri ja kan Maya....

      Delete
  14. mmg menyusahkan org lain... kalu terjun tu tentu mati ok lah... tp kalu tak camne... cait, sbb cinta nk bunuh diri mintak dijauhkan lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum norhidana,

      Allah bagi otak akai dan pikiran suruh kita berpikir bukannya dok simpan kan norhidana....

      Delete
  15. Replies
    1. Assalamualaikum,

      Tindakan yang paling bodoh,Memalukan saja......

      Delete
  16. haish.. buat kerja macam ni memang menyusahkan orang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Hanamiko,

      Tu la kan Hanamiko.....masaalahnya dia tak pikirpun macam tu..

      Delete
  17. Minta jauhkan lah ahli keluarga dan anak2 melakukan kebodohan serupa ini..bunga bukan sekuntum kannnnn......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Eye_nee,

      Betoi tu Eye....banyak lagi perempuan kat atas dunia ni kan....

      Delete
  18. Orang Islam jgn lah terpengaruh dgn budaya yg semakin menjadi2 nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum PCL,

      Harap2 macam tu lah kan PCL...orang islam ni wajib kena sentiasa penuhkan hati depa dengan nama Allah dan puji pujian2 bagi Allah baru lah setan tak boleh nak menguasai diri kita kan PCL...

      Delete
  19. eiwww..putus cinta je pon..relaxla..
    dunia belum berakhir.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum CadLyNN,

      Betoi tu CadLyNN...Tu la kan Allah bagi otak tak mau guna pasai tu lah dia tak boleh nak pikir...

      Delete
  20. Replies
    1. Assalamualaikum,

      Tu yang pentingnya kan kena dok bersabar banyak2....

      Delete

Related Posts with Thumbnails