Sahabat adalah perisai diri

Tuesday, August 28, 2012

Berhati Hati Pencuri Menyamar staf TNB...

Assalamualaikum,
Macam2 cara orang nak merompak ni..,kena sentiasa berhati hati dengan sapa2 pun...tak kira lah tang mana pun kita berada..terutama sekali bila kita dok kat rumah sorang2 lah....walaupun nampak baik.Jangan cepat sangat percaya dengan kata2 dan pakaian seragam yang depa pakai tu...


KUALA LUMPUR: Tenaga Nasional Berhad (TNB) menasihati orang ramai supaya berhati-hati berikutan satu kes samun di Johor Baharu oleh dua lelaki menyamar sebagai pekerja TNB baru-baru ini.

Menurut TNB, pasukan kerjanya akan hanya memasuki halaman rumah dengan kebenaran penghuni setelah menunjukkan kad pekerja atau kad pengenalan diri dibekalkan TNB.

“Bagi anggota kerja TNB yang menjalankan tugas di premis pengguna, mereka diwajibkan memakai pakaian seragam syarikat berupa kemeja-T merah berlogo TNB beserta jaket biru dengan sulaman logo TNB berwarna merah dan mempunyai nama anggota kerja itu,” menurut kenyataan TNB, semalam.

Pengguna diminta segera menghubungi TNB sekiranya didatangi pihak mencurigakan yang mendakwa sebagai pasukan kerja TNB.- Bernama

15 comments:

  1. pulak dah......memang kena hati2 ni..macam2 cara dia orang buat utk mencuri...

    ReplyDelete
  2. assalam ros..macam2 cara orang nak mencuri kan

    ReplyDelete
  3. Salam dan selamat hari raya Ros,

    Terima kasih atas perkongsian maklumat yang sangat mustahak ni. Kita kena berhati2 bukan dijalanraya saja nampaknya kan!!!, di mana-mana saja waima di rumah sendiri.

    ReplyDelete
  4. manusia zaman skrng dah susah nak percaya
    biar kiter di cop sombong dari jadi BAIK HATI lepaih tue kena rompak plak takutttt

    ReplyDelete
  5. tu dia..mcm2 kes lar nih..
    salam ziarah jugak dr saya

    ReplyDelete
  6. mmg perlu berhti-hati
    tp kdg2 hti2 pun terkena juga

    ReplyDelete
  7. salam ziarah raya k.ros..la ni macam2 gaya orang nak menyamun yaaa...tak sesusah cerita p.ramlee dalam ali baba bujang lapok

    ReplyDelete
  8. Mcm2 hal skrng ni.
    Pencuri mcm ni boleh menyamar jd apa saja.

    ReplyDelete
  9. pencuri sekarang dah makin advance..hurrmm

    ReplyDelete
  10. menakutkan yee..
    moga kita jauh daripada musibah seperti ini..
    dah baca cerita ini, harus lebih berhati2.

    ReplyDelete
  11. ni kalau tnb tibe2 datang umah kene hati2 ni

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails