Sahabat adalah perisai diri

Friday, October 5, 2012

2kg Rambut Dan Kapur Dalam Perut...

Assalamualaikum,
Macam2 tabiat orang ni kan...,kadang2 tu tak terpikir langsung Kak Ros benda2 apa yang depa dok buat nih..ishhh..Geli ada seram pun ada bila tengok benda ni..

GUMPALAN rambut yang menyelaputi kapur tulis dikeluarkan dari perut seorang remaja.

NEW DELHI: Apabila seorang remaja mengadu tidak boleh makan atau minum selama beberapa hari, sekumpulan doktor memutuskan untuk mencari puncanya.

Tidak seperti dijangka, apa yang mereka temui sangat luar biasa.

Di dalam perut remaja perempuan itu ialah gumpalan rambut seberat hampir dua kilogram yang tersangkut di antara perut dan usus kecilnya.

Pakar perubatan India mendapati, remaja berusia 19 tahun itu mempunyai tabiat suka memakan rambut sendiri, selain kapur tulis jika dia berada di sekolah.

Gabungan ‘makanan’ aneh itu kemudian berkumpul dalam tubuh remaja terbabit sebelum lama-kelamaan menjadi besar.

Sepasukan pakar bedah dimaklumkan mengenai penemuan itu selepas remaja terbabit - dari Rajgarh dan Madhya Pradesh - berkunjung ke Hospital the Maharaja Yeshwantrao di Indore bulan lalu.

Diketuai Dr Parvinder Singh Lubana, mereka akhirnya berjaya mengeluarkan gumpalan rambut yang ‘membungkus’ kapur berkenaan.

Seorang daripada pakar bedah itu, Dr Amit Agarwal, berkata saluran usus remaja terbabit tersumbat menyebabkan dia tidak boleh mengambil makanan atau minuman selama beberapa hari.

Bagaimanapun, gumpalan rambut itu bukanlah yang terbesar pernah dikeluarkan dari tubuh seseorang dalam tempoh beberapa tahun lalu.

Pada November 2007, doktor di Amerika Syarikat (AS) menemui gumpalan rambut seberat hampir lima kilogram dalam perut seorang remaja perempuan.

Berusia 18 tahun ketika itu, remaja terbabit mendapatkan bantuan doktor selepas mengalami kesakitan dan bengkak perut selama lima bulan.

Imbasan menunjukkan ada gumpalan besar di bahagian perut remaja terbabit.

Lima hari selepas dikeluarkan, pesakit kembali makan secara normal dan dibenarkan pulang. - DM


13 comments:

  1. Macam2kan,sedap ke rambut tu.....

    ReplyDelete
  2. ya allah... banyaknye rambut tu.. adoiyaiii.. tu la.. makan sikit2 lama2 jadi bukit ha.. dah mcm janggut pun ada..

    ReplyDelete
  3. assalam ros..diluar jangkaan kan..boleh makan rambut?

    ReplyDelete
  4. mmg pelik..ish geli pulak tgk gambar rambut tu kan

    ReplyDelete
  5. aaahhh...hilang pulak komen.

    geli tp kesian pon ada. org yg gigit kuku atau rambut selalunya kurang keyakinan diri. itu selalunya la:P

    ReplyDelete
  6. eee...macam2 yea kak, tak terfikir pun tapi ada berlaku..

    ReplyDelete
  7. ziarah kembali..mcm2 story pelik2 skrg ni..

    ReplyDelete
  8. lerrrr..mula2 ingatkan ada org dok santau ke ape coz selalu dgr cerita kalau kena santau kuar rambut bila muntah.ni kat India rupanye..makan rambut..hishhh ape yg sedap tah.

    ReplyDelete
  9. Hello from France
    I am very happy to welcome you!
    Your blog has been accepted in MALAYSIA a minute!
    We ask you to follow the blog "Directory"
    Following our blog will gives you twice as many possibilities of visits to your blog!
    Thank you for your understanding.
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Invite your friends to join us in the "directory"!
    The creation of this new blog "directory" allows a rapprochement between different countries, a knowledge of different cultures and a sharing of different traditions, passions, fashion, paintings, crafts, cooking,
    photography and poetry. So you will be able to find in different countries other people with passions similar to your ones.
    We are fortunate to be on the Blogspot platform that offers the opportunity to speak to the world.
    The more people will join, the more opportunities everyone will have. And yes, I confess, I need people to know this blog!
    You are in some way the Ambassador of this blog in your Country.
    This is not a personal blog, I created it for all to enjoy.
    SO, you also have to make it known to your contacts and friends in your blog domain: the success of this blog depends on all Participants.
    So, during your next comments with your friends, ask them to come in the 'Directory' by writing in your comments:
    *** I am in the directory come join me! ***
    You want this directory to become more important? Help me to make it grow up!
    Your blog is in the list MALAYSIA and I hope this list will grow very quickly
    Regards
    Chris
    We ask that you follow our blog and place a badge of your choice on your blog, in order to introduce the "directory" to your friends.
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/07/12/12071211040212502810092867.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/19/120319072128505749603643.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/24/1203240217091250289621842.png
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/28/120328020518505749640557.gif
    http://nsm05.casimages.com/img/2012/03/26/1203260602581250289633006.gif

    If you want me to know the blog of your friends, send me their urls which allows a special badge in the list of your country
    I see that you know many people in your country, you can try to get them in the directory?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Chris,
      "Badge" already in place...

      Delete
    2. mak aiii..ngeri baca...macam2 hal..kan..

      Delete
  10. adoiiii boleh pulak jadi cmni...(sambil gosok perut)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails