Sahabat adalah perisai diri

Monday, November 5, 2012

Kecekalan Hati Seorang Ayah...

Assalamualaikum,
Pekerjaan sebagai seorang penarik beca ni.. bukanlah satu pekerjaan yang mudah. Ia terpaksa mengayuh beca diatas jalan raya yang dipenuhi dengan berbagai bagai macam kenderaan dan jugak bermacam macam kerenah dan ragam manusia... Biarpun terpaksa memerah keringat mengayuh di tengah cuaca yang panas dan jugak debu2 jalanan, penarik beca ni akan setia membawak pelanggannya menuju ke destinasi yang depa nak tuju. Di sebalik tentang cerita2 penarik beca ini terdapat seorang penarik beca di India, Bablu Jatay namanya yang terpaksa membawak bayinya yang baru lahir bersama-sama ketika beliau keluar mencari rezeki. Isterinya telah meninggal dunia ketika melahirkan bayi tersebut. Dia jugak tak mempunyai saudara mara dan tak mampu untuk mengupah seseorang untuk menjaga bayinya.
Terharu sungguh Kak Ros dengan kecekalah hatinya tu .....Semoga dia berjaya membesarkan anaknya dengan baik...





Nak tau maklumat lebih lanjut mai masuk sini..(kat gambar).. berminat nak daftar,ada link kat atas ni...jangan dok risau daftar free ja....

11 comments:

  1. sebak baca dan tengok penarik beca ni dgn anak yg di kendongnya tu.Semoga terus cekal dan tabah .dimurahkan rezeki

    ReplyDelete
  2. sedih tengok. semoga dia tabah membesarkan anak

    ReplyDelete
  3. ya Allah...besarnya pengorbanan si ayah ni yek...memang betul2 sebak...

    ReplyDelete
  4. terharu bila tenguk pegorbanan seorang ayah sedemikian rupa.....

    ReplyDelete
  5. sedih rasa tengok pics nie...
    pengorbanan seorang ayah...
    minta2 lah anak tu dah dewasa nanti...
    dapat membalas jasa ayahnya....

    ReplyDelete
  6. harap2 anak dia dah besar esok tak jadi macam anakku sazali....sian bapak dia tu...

    ReplyDelete
  7. ketabahan kasih sayang sorang ayah,yg patut.di teladani...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails