Sahabat adalah perisai diri

Saturday, November 24, 2012

Nasihat Dari Kubur

Assalamualaikum,
Pagi2 lagi Kak Ros dah dapat Email dari kawan Kak Ros...
Peringatan dan nasihat buat kita semua,janganlah biarkan benda2 ni semua terjadi kat atas diri kita..
Perbanyakkanlah istighfar dan zikir pada Allah...Jangan lalai dalam mengerjakan solat...
Semua kita kat atas dunia ni akan melalui dan tempuhi nya pada bila2 masa ja...,tak boleh nak lari mana dah..persiapkanlah diri ini dari sekarang...


1). Aku adalah tempat yang paling gelap di antara yang gelap, maka terangilah aku dengan TAHAJUD

2). Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan ber SILATURAHIM.

3). Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca AL-QUR'AN.

4). Aku adalah tempatnya binatang2 yang menjijikan maka racunilah ia dengan Amal SEDEKAH,

5). Aku yg menyempitmu hingga hancur bilamana tidak Solat, bebaskan sempitan itu dengan SOLAT

6). Aku adalah tempat untuk merendammu dengan cairan yang amat2 sangat  sakit, bebaskan rendaman itu dgn PUASA..

7). Aku adalah tempat Munkar & Nakir bertanya, maka Persiapkanlah jawapanmu dengan Perbanyak mengucapkan Kalimah "LAILAHAILALLAH"

Kirim ✉ ini semampumu dan seikhlasmu kepada sesama Muslim, sampaikanlah walau hanya pada 1 org..
Kerana, saat kamu membawa Al-Qur'an, setan biasa2 saja.
Saat kamu membukanya, syaitan mulai curiga.
Saat kamu membacanya, ia gelisah.
Saat kamu mmahaminya, ia kejang2.
Saat kamu mengamalkan Al-Qur'an dlm kehidupan shari-hari, ia stroke.
Terus dan terus baca & amalkan agar syaitan stroke semuanya juga jantungnya akan terus mati.
Ketika anda ingin menyebarkan ini, lagi2 syaitan pun mencegahnya.

Syaitan berbisik;
"SUdahlaaaaaah tak payah di SEBARKAN, tak penting pun, BUANG MASA saja, tak mungkin akan di baca "...

Sekecil apapun amal ibadah, Allah SWT menghargainya puluhan kali ganda

Nak tau maklumat lebih lanjut mai masuk sini..(kat gambar).. berminat nak daftar,ada link kat atas ni...jangan dok risau daftar free ja.....

8 comments:

  1. Replies
    1. Assalamualaikum Aisy Nasiha,

      Ya...sama2 lah kita beringat ya Aisy Nasiha...
      Siksa kubur ni amat dasyat...

      Delete
  2. Salam sejahtera di pagi Jumaat yang mulia.

    Terima kasih untuk perkongsian dan semoga kita menjadi insan yang terpelihara dari syaitan dan tipu dayanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Kakcik Nur,

      Ya.. salam sejahtera Kakcik...
      Ya.. sama2...
      Semoga kita semua dipelihara Allah ya Kakcik...

      Delete
  3. Peringatan di pagi hari...moga kita sentiasa d beri kesedaran OlehNYA...Aminnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum SumeSakan,

      Ya.. peringatan buat kita semua...Aminnn...

      Delete
  4. Replies
    1. Assalamualaikum diari alfa,

      Ya sama2 diari alfa...
      Sama2 lah kita semua ingat mengingati diantara satu sama lain...

      Delete

Related Posts with Thumbnails