Sahabat adalah perisai diri

Saturday, November 24, 2012

Tangan Hilang Dimamah Mesin...

Assalamualaikum,
Anak2 kecik ni memang kita tak boleh terlepas pandang..kadang2 tu kita dok ingat sat saja...tapi depa lagi cepat,tambahan pulak yang baru nak besar tu...semuanya depa nak ambik tau...
Ngeri sungguh... tak boleh Kak Ros nak bayangkan kemalangan yang menimpa adikAisy Mirza nih,memang dasyat sehingga hilang sebelah tangan dimamah mesin pemerah santan....
Semoga adik Aisy Mirza ni cepat sembuh....

Oleh JULIA ISMAIL
julia.ismail@kosmo.com.my

DI kedai inilah Aisy Mirza kehilangan tangan kirinya hingga paras bahu akibat dikisar mesin pemerah santan di Kota Bharu semalam.(gambar kecil:AISY MIRZA ketika sihat.)

KOTA BHARU – Seorang kanak-kanak lelaki kini terpaksa membesar dalam keadaan sukar apabila tangan kirinya putus dan hancur akibat dikisar mesin pemerah santan di Kok Lanas di sini semalam.

Kejadian pukul 4 petang itu mengakibatkan Aisy Mirza Mahadi, 3, kehilangan tangan kirinya hingga ke paras bahu.

Ketika kejadian, terdapat beberapa pekerja lain dan pelanggan yang sedang menunggu giliran untuk membeli santan.

Difahamkan, tangan anak tunggal pasangan Mahadi Mustapa, 29, dan Nik Nur Aiza Rozali, 26, itu gagal diselamatkan dan doktor hanya dapat membalut tulang bahu yang tersembul sahaja untuk mengelakkan daripada dijangkiti kuman.

Mengimbau semula kejadian itu, Nik Nur Aiza berkata, ketika kejadian dia berada di belakang kedai untuk mencuci beberapa peralatan dan pada masa sama meninggalkan anaknya di dalam premis bersama mesin yang tidak dimatikan suisnya.

TRAGIS...Nik Nur Aida melihat keadaan anak tunggalnya yang terlantar di wad hospital. Gambar kecil, contoh mesin yang mengundang kecelakaan.

Katanya, beberapa minit kemudian, dia terdengar bunyi kecoh selain suara Aisy Mirza menjerit memanggilnya.

“Saya yang tidak menyangka apa-apa kemudian terkejut apabila mendapati tangan kiri anak saya berlumuran darah, putus dan hancur dikisar mesin tersebut. Saya hanya mampu kata ‘hilang dah tangan anak aku.. hilang dah tangan anak aku’.

“Dalam keadaan lemah, saya kuatkan juga semangat untuk memangku Aisy Mirza dan membalut tempat luka dengan kain sebelum membawanya ke Hospital Raja Perempuan Zainab II dengan menaiki motosikal bersama seorang teman. Bagaimanapun, anak saya tidak meraung atau menangis sebaliknya dia hanya merengek dan memanggil nama saya,” ceritanya ketika ditemui semalam.


Nak tau maklumat lebih lanjut mai masuk sini..(kat gambar).. berminat nak daftar,ada link kat atas ni...jangan dok risau daftar free ja.....

2 comments:

  1. salam kak ros....
    kesian kan kak ros....budak2 macam nie nak kena sentiasa di perhatikan lasaklah kata kan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Yans,

      Ya...kesian sungguh...tak boleh kak Ros nak bayangkan...
      Betoi tu Yans...anak2 kecik ni bukannya depa tau bahaya ka dak,semuanya depa redah...

      Delete

Related Posts with Thumbnails