Sahabat adalah perisai diri

Thursday, January 10, 2013

Jambatan Gantung daripada Rumput....

Assalamualaikum,
Kreatif dan berani sungguh la puak2 ni kan....kalau Kak Ros... ,depa buat dengan simen kongkrit pun belum tentu Kak Ros boleh jalan kat atas jambatan tu he.he...takut...
Qeswachaka ni adalah sebuah jembatan gantung yang terletak di bahagian selatan Canas di Cuzco, Peru.
Jambatan ini adalah hasil tenunan tangan dari tangan depa sendiri...dihasilkan dari rumput yang bernama “Qoya”.
Panjangnya Jambatan ni adalah 120 meter...Ia dibina dan dibaiki pada setiap tahun oleh masyarakat setempat nilah....Mai kita tengok macam mana hasil kerja tangan depa ni....










Sumber

15 comments:

  1. salam kak ros....
    semua boleh jadi kalau kreatif nie kan....?

    ReplyDelete
  2. ya Allah beraninya....kalau cheqna belum tentu berani
    huhuhu

    ReplyDelete
  3. kreatif demi kelangsungan hidup...terpaksa la depa wat kot kan....tapi saya ngeri dan takut gayat ...ketaq lutut

    ReplyDelete
  4. Beraninya? Jangan ada yang tercedera sudah..

    ReplyDelete
  5. ni baru betul guna tenaga 4 kerat, dengan kudrat yg ada...

    ReplyDelete
  6. mmg kreatif.. ee selamat ke nak guna ni

    ReplyDelete
  7. uikssss..memang cheqkaq tak berani..huhu

    ReplyDelete
  8. kalau js fikir 10 kali gak nk guna ni..hihi

    ReplyDelete
  9. juz nk gtau.. smua gmbar2 tu cantik sgt..

    ReplyDelete
  10. salam
    Kalau dah diaorang berani lalu untuk sampai ke seberang.kita semua sama2 lah jom

    ReplyDelete
  11. nice day :)
    hargailah hari kemaren,
    mimpikanlah hari esok,
    tetapi hiduplah untuk hari ini.
    bagi-bagi motivasinya yaah...

    ReplyDelete
  12. Serem..bahaya tu..anytime boleh lolos..

    ReplyDelete
  13. berani n sgt lah kretip depa nih, agaknyer nk harapkn bantuan pyh diaorang bt sndiri, tp seram la pulak... kalu lah org yg bdn `kecik` cam dana nih camne lah agaknyer... mau bobos

    ReplyDelete
  14. kreatif betul mereka..boleh pulak membawa telebih muatan..

    ReplyDelete
  15. kalau tengok jambatan tu, rasa kurang yakun nk guna..
    tapi kalau tau dibuat dari rumput, lagi44x xconfident!!! hehe..
    http://amgyver.blogspot.com

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails