Sahabat adalah perisai diri

Thursday, February 21, 2013

Kasih Sayang...

Assalamualaikum,
Semoga semuanya sihat dirahmati dan dilindungi Allah selalu...
La ni ayah mertua Kak Ros dah balik dari Hospital dah...alhamdulillah..dah beransur pulih...

Ehsan Google...

Kak Ros teringat semasa dia di klinik hari tu...semasa kat dalam klinik ramai orang berbilang bangsa....bermacam2 penyakit..yang paling Kak Ros terharunya tu,bila tengok depa saling bantu membantu diantara satu sama lain tak kisah langsung pun pasal agama dan bangsa.....

Bila benih kasih sayang disemai dan di tanam dengan hati yang penuh keikhlasan...,bukan rupa paras yang menjadi ukuran...,bukan agama dan bangsa yang menjadi halangan..,bukan harta benda yang menjadi pertaruhan...,maka akan tumbuhlah nilai kasih sayang yang berpanjangan kekal hingga ke hujung nyawa..

Bila kasih sayang dah bertunjangkan keikhlasan..,sakit perit akan di tanggung besama..,susah senang pasti tak akan berpisah jua. Cinta yang ikhlas itu akan terserlah bila di saat saling memerlukan...,saling berpayahan kerana di situlah akan terpancarnya kasih sayang yang tiada bertepian...Apa yang kita buat dah tak rasa beban lagi dah bagi kita..sebab semuanya adalah kerana Allah dan jugak kasih sayang kita yang tulus dan ikhlas...

Apa pun...ni semua adalah cinta kita pada sesama manusia..cinta pada ibu bapa..,pada suami isteri..,pada anak2 dan jugak pada semua saudara2 kita kat atas dunia ni...Tapi janganlah kita lupa cinta agung kita yang sebenar benarnya yang akan kekal abadi selamanya adalah cinta kita pada Allah S.W.T...


12 comments:

  1. syukur alhamdulillah
    betul tu bila kita berada di satu tempat yang sama kita nampak keharmonian walaupun berbilang bangsa

    ReplyDelete
  2. Salam,
    selalunya...sewaktu masing2 dlm kesusahan, saling bantu-membantu dan kemesraan mudah terjalin, tidak kira agama, darjat dan bangsa. Tapi...Apabila di waktu senang dan berkuasa, engkau2 aku2. Dengan jiran sebelah pun xpernah bersapa.
    Semoga kesihatan ayah bertambah baik dan kehidupan semakin terurus...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah...dah sihat ya ayah akk..

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah... tulah pentingnyer kasih sayang itukan

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah.. semuanya dah okey ye kak..
    nampaknye nisah ketinggalan byk dr Blog akak ni...

    ReplyDelete
  6. Kak ros, alhamdulillah selamat dah semuanya...
    Kasih sayang mewarnai kehidupan.

    ReplyDelete
  7. Salam kenal, sy nida..follow blog ni balik..

    ReplyDelete
  8. syukur alhamdulillah FIL dah bertambah sihat..

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah dh baik....moga sihat dan terus ceria...

    ReplyDelete
  10. ayah akk x sihat ye..syukur lah dan beransur pulih..lama sy x singgah cni sbb lama jg x buat n3..:D

    ReplyDelete
  11. Syukur Alhmdulillah dah beransur pulih.....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails