Sahabat adalah perisai diri

Thursday, March 21, 2013

Burung Yang Bijak...(Video)..

Assalamualaikum,
Subhanallah....Allah nak tunjuk kat kita ni manusia, yang binatang pun pandai berpikir...berpikir dan berusaha macam mana nak mencari rezeki bagi mengisi perut untuk teruskan hidup...bukannya dok pi mencuri dari kawan2 yang lain....sebaliknya dia cuba ikhtirkannya sendiri...mai kita tengok hasil dari usahanya tu...

11 comments:

  1. Replies
    1. Assalamualaikum Ratu Hatuku,

      Tak boleh tengok.?Emmm.....tak pa tak pa Ratu Hatiku..nanti boleh la tu..

      Delete
  2. salam kak ros...
    apa khabar?
    sihat x?
    hrp semuanya sihat dan bahagia selalu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam Anies,

      Khabar baik...sihat Alhamdulillah..Terima kasih ya Anies..

      Anies pulak macam mana..?semoga sihat dan bahagia jugaklah hendaknya...Kak Ros la ni,jarang2 boleh mai sini dan pi melawat kawan2 semua...sibuk sikit...

      Delete
  3. Replies
    1. Assalamualaikum Sal,

      Binatang yang tak berakai pun bijak berpikir kan Sal...
      Terpegun Kak Ros tengok gelagat burung ni...he.he..

      Delete
  4. pengajaran buat manusia. berusaha untuk mencari rezeki, bukan menunggu saja rezeki masuk ke mulut. bijak beul burung ni

    ReplyDelete
  5. bijak...ingatkan yg tu dh makanannya...ruoa2nya djadikan umpan nk tangkap ikan besar...bijak2...:)

    ReplyDelete
  6. assalam ros..rajinnya dia berusaha..akhirnya berjaya juga dia mendapatkan seekor ikan.. :)

    ReplyDelete
  7. SubhanAllah, hebat ciptaan Allah. Birds also can fishing x)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails