Sahabat adalah perisai diri

Wednesday, December 31, 2014

Semua kita pasti akan laluinya...

Assalamualaikum...

Hidup kita diatas dunia ni tak kekal..hanya sementara...apa yang ada diatas dunia ni semuanya hanyalah bersifat sementara ja..yang kekal hanyalah Allah SWT....
Janganlah kita lalai..leka dengan dunia yang penuh dengan segala cubaan ni...perbanyakkan lah ingatan kita pada Yang Satu....
peringatan buat diri Kak Ros jugak ....

gambar dari google

Malam Pertama 

Setelah dikuburkan, pembusukan bermula pada bahagian perut dan kemaluan..
Subhanallah, perut dan kemaluan adalah dua hal terpenting yg anak cucu Adam saling
menjaganya di dunia..
Setelah itu, jasad akan mula berubah menjadi hijau kehitaman..
Setelah berbagai solekan dan alat2 kecantikan semasa hayat di dunia, setelah meninggal dunia,
manusia hanya akan memiliki 1 warna sahaja..

Malam Kedua

Anggota2 tubuh yg lain seperti limpa, hati dan paru2
akan mula membusuk..

Hari Ketiga 

Anggota2 tubuh mula mengeluarkan bau yg
busuk..

Setelah Seminggu

Wajah dan mata mula membengkak..

Setelah 10 hari

Tetap terjadi pembusukan pada pada anggota2
tubuh..

Setelah 2 Minggu 

Rambut mulai gugur..
Lalat hijau mulai mencium bau busuk dari jarak 5
km dan ulat2 pun mula menutupi seluruh tubuh..

Setelah 6 Bulan 

Semua anggota telah tiada..
Yg tinggal cuma tulang rangka sahaja..

Setelah 25 Tahun 

Rangka tubuh ini akan berubah menjadi semacam
biji dan di dalam biji tersebut, anda akan menemukan satu
tulang yg sangat kecil yg dipanggil ‘Ajbudz Dzanab’ (tulang ekor)..
Dari tulang inilah kita akan dibangkitkan oleh
ALLAH SWT pada hari kiamat..
Sahabat2 yang dirahmati ALLAH, inilah tubuh yg
selama ini kita jaga..
Inilah tubuh yang kita berbuat maksiat kepada ALLAH dengan nya..
Oleh kerana itu, jangan biarkan umur dan jasad kita dalam keadaan sia2..
Janji ALLAH adalah benar..
Ya ALLAH, tetapkanlah hati kami di atas agama MU..
Ya ALLAH, jadikanlah kuburan kami sebagai satu
taman dari taman2 syurga dan jangan jadikan ianya
sebagai satu lubang dari lubang2 api neraka...
Aamiin... ..

Nasihat Kubur:

Aku adalah tempat yg paling gelap di antara yang gelap, maka terangilah aku dengan TAHAJUD..
Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan SILATURAHIM..
Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca AL-QUR'AN..
Aku adalah tempatnya binatang2 yang menjijikan maka racunilah ia dengan amal SEDEKAH..
Aku yg menyepitmu hingga hancur bila mana tidak solat bebaskan sempitan itu dengan SOLAT..
Aku adalah tempat utk merendam dgn cairan yg amat menyakitkan mu, bebaskan rendaman itu dengan PUASA..
Aku adalah tempat Munkar dan Nakir bertanya, maka persiapkanlah jawapanmu dengan Perbanyak
mengucapkan Kalimah "LAILAHAILALLAH"..

Semoga kita semua dapat mengamalkannya...dengan hati yang seikhlas ikhlasnya.. kerana Allah SWT...

Friday, December 26, 2014

Assalamualaikum..
Macammana laaa..dia boleh lepas bawak balik mai rumah benda yang bahaya lagu tu...
Ishhhh...berani tak bertempat sungguh aihhhh...
Keadaan belakang kawasan rumah yang terlibat dengan kejadian letupan di Taman Ria Mesra 2, Gurun Kedah, petang semalam. - Foto Facebook Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia
Polis percaya anggota tentera yang terkorban dalam letupan bom di Gurun, Kedah semalam ada menyimpan sejenis bom di rumah dan menurut cakap-cakap dibawa balik dari kem tempat mangsa bekerja.

Impak letupan berkenaan telah menyebabkan anggota itu, Ayub Hashim, 37, tercampak sejauh kira-kira 17 meter dari tempat kejadian.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kedah, ACP Nashir Ya mengesahkan kejadian itu dan ia disiasati mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan mati mengejut.

Selain Allahyarham Ayub, seorang anak perempuannya Nor Hidayu Shahirah Ayub, 8 dan anak lelakinya Mohd Idham Shahmi, 5, turut meninggal dunia.

Difahamkan isteri Ayub Sharifah Haslinda, 37, dan isteri kepada jiran mangsa, Zuraidah Mat Rotbi, 30 cedera parah.

Kesemua mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) di Sungai Petani termasuk ketiga-tiga jenazah mangsa.

Letupan kuat itu turut mengakibatkan 10 buah rumah berhampiran rosak teruk manakala 34 lagi mengalami kerosakan kecil akibat gegaran selain dua kereta turut musnah.

Di aplikasi bual Whatsapp, dilaporkan sudah mula tersebar dakwaan bahawa kes itu disebabkan oleh beberapa butir bom mortar yang dibawa balik oleh mangsa ke rumah dari tempat kerjanya di Kem Hobart di Gurun.

LetupanKedah_2
LetupanKedah_3
LetupanKedah_4
Letupan tercetus apabila ada percikan api terhasil ketika Ayub menggergaji sebutir daripada bom mortar itu sehingga ia menyambar serbuk letupan dalam bom itu sekaligus menyebabkan ia meledak.

Difahamkan ia turut menyebabkan baki bom yang lain meletup.

Dakwaan lain, mangsa membawa balik bom-bom mortar berkenaan dengan meletakkannya di dalam but kereta bagi mengambil kelonsongnya yang diperbuat dari tembaga untuk dijual.

Polis Kedah dijangka akan mengadakan sidang media dan mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung kes itu hari ini.

Sumber...http://mynewshub.cc/2014/12/25/letupan-di-gurun-mangsa-bawa-balik-bom-mortar-dari-kem/

Allahu Akbar....

Assalamualaikum...

Ya Allah...teruknya bencana alam yang Allah turunkan kat Negara kita kali ni....seram sedih semuanya ada bila Kak Ros tengok gambar2 kat bawah....berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul...

Semoga semua saudara2 kita yang menjadi mangsa disana banyak2lah bersabar,tabah dan sentiasalah ingatkan Allah SWT...semuanya hak milik Allah..semuanya datang dari Allah...

Sama2lah kita berdoa semoga semuanya kembali seperti sedia kala....


















Thursday, December 18, 2014

Terpaksa demi selamatkan suami..


Assalamualaikum...

Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul...bersyukur pada Allah.. kita tak diberi dugaan yang macam ni...

Semoga suaminya cepat sembuh..,semoga dia tabah menghadapinya dan semoga Allah permudahkan segala galanya..

.

Fuzhou: Seorang wanita cuba menjual bayi perempuannya di jalan raya dalam usaha mengumpul wang untuk membayar kos rawatan suaminya yang cedera parah.

Wanita berkenaan, Ni Qiong, dilihat melutut berhampiran perhentian bas sebuah hospital di sini sambil memegang poster kecil berbunyi: "Saya ingin jual anak saya: Majikan menghilangkan diri selepas suami saya cedera ketika bekerja. Kami tidak mampu membayar kos rawatan. Saya berharap untuk menjual anak saya untuk menyelamatkan bapanya."

Orang ramai yang lalu-lalang di depannya memberinya wang. Ada juga yang memberinya makanan, tetapi Ni masih menangis sambil menggendong bayi itu di belakangnya sementara dua lagi anak perempuannya berdiri berhampiran.

Suaminya, Zhou Guixing jatuh dari bangunan tiga tingkat ketika bekerja Khamis lalu.

Majikannya memberikannya wang berjumlah 7,000 yuan (RM3,940) sebelum menghilangkan diri.

Sumber...http://www.hmetro.com.my/node/17006

Wednesday, December 17, 2014

Sekadar pengetahuan...

Assalamualaikum...

Pagi ni ada sahabat Kak Ros share video ni dengan Kak Ros...Kak Ros pun dah cari lama jugak dah video ni....saja ja nak share dengan kawan2....kannya apa...cuma sekadar untuk pengetahuan ja...

Mai kita layan sat video ni....

Tuesday, December 16, 2014

Astagfirullah hal azim....


Assalamualaikum...

Astagfirullah hal azim....bila tengok gambar ni macam2 Kak Ros rasa..sedih ada...kesian ada...marah pun ada...
Ingat lah adik2,..anak2 perempuan kat luar sana..apa yang kita tengok ni ambik lah sebagai satu pengajaran buat kita..

Kak Ros tak tau lah apa masaalahnya perempuan yang kat dalam gambar ni..tapi kalau lah ni semua terjadi sebab ketelanjuran dia..wajiblah dia bertaubat dan kita semua haruslah membantunya..

Pikirlah wahai semua wanita...(peringatan buat diri Kak Ros jugak nih)...pertama sekali takutlah dengan Allah...kedua apabila terjadinya macam ni hanya wanita seorang saja yang akan menanggung segala galanya..dari mengandung..menanggung malu hinggalah melahirkan..kalau tersilap langkah kedua2 nyawa akan melayang...

Mana perginya pasangan kita..?...langsung tak nampak batang hidung...


TEMERLOH – Seorang wanita berjaya ditahan oleh orang awam ketika cuba melarikan diri dan meninggalkan bayi yang baru lahir dalam semak di bandar ini, pagi tadi.

Wanita yang berusia lingkungan 20-an itu berjaya dihalang dari cuba melarikan diri setelah melahirkan bayinya dalam semak.

Wanita itu dikatakan cuba bersalin sendiri di dalam semak menyebabkan banyak tumpah darah.

Menurut sumber, wanita terbabit enggan bersalin dan mendapatkan rawatan di hospital kerana takut rahsianya terbongkar. Ketakutannya itu memaksa dirinya mengambil tindakan drastik sehingga membahayakan nyawa diri dan bayinya.

Si ibu dan bayi dihantar ke hospital untuk mendapatkan rawatan.

Friday, October 31, 2014

Comelnyaaa.....

Assalamualaikum..

Inilah yang dikatakan anak2..memang sifat depa macam tu..tak dak undang2 langsung...jaga anak2 dan jugak orang tua2... adalah satu ujian Allah kat kita..samaada kita boleh sabar ka tidak dengan kerenah depa...

Ingattt....sabar tu separuh daripada IMAN.....

Sapa suruh letak handset merata rata...he he...

Sabar ja lahhhhh....he he..

Wow kreatifnyaaaa...he he...

Tu diaaaa.... puas hati aku he he....

letih sungguhhhh.....penat kerja seharian...

He he..mana bantal..mana kayu..mana orang nih..nampak sama ja..he he...


Thursday, October 30, 2014

Nasib Anak Di Rumah Pengasuh...

Assalamualaikum..

MasyaAllah....pasai apa sampai jadi macam ni...kalau dah tak mampu nak jaga tak payah lah jaga...biasa lah budak2 mana yang tak nakal..dah sifat depa Allah bagi macam tu..kalau kita dah sanggup terima nak jaga depa kita kena lah tahan dengan kerenah depa...dalam usia depa yang macam tu apa lah yang depa tau,hanya makan main,buang dan tidur ja kerja depa...

Kalau dah tak tahan..bagi balik kat mak ayah dia..pasai apa nak kena buat sampai macam tu...mana pi sifat kasih sayang sesama insan yang Allah kurniakan kat kita...tambahan pulak pengasuh tu seorang ibu jugak...

Tak sampai hati Kak Ros tengok...kesian...

Butterworth: Naluri seorang ibu bagaikan dapat berasakan ada sesuatu tidak kena apabila anak lelakinya yang berusia tiga tahun pulang daripada rumah pengasuh dalam keadaan lapar sejak beberapa hari lalu, akhirnya terbukti benar.

Malah, pemeriksaan mengejut dilakukan wanita berkenaan di rumah pengasuh anaknya di Taman Sri Pinang dekat sini, jam 10 pagi, kelmarin mendapati tangan anaknya terikat ke belakang dan kaki turut diikat dan dibiarkan terbaring di atas lantai.

Lebih mengejutkan wanita berkenaan, ketika itu hanya anak pengasuh berkenaan yang berusia 11 tahun berada dalam rumah manakala pengasuh terbabit tiada di rumah.

Sumber berkata, berikutan itu, wanita yang bekerja kilang itu membuat laporan polis kelmarin dan pengasuh terbabit ditahan hari sama.

“Wanita berusia 38 tahun itu menghantar anak lelakinya ke rumah pengasuh berusia 39 tahun di kawasan flat sama, sejak Jun tahun lalu dan pada hari kejadian, dia menghantar anaknya seperti biasa jam 5.30 pagi.

“Sebelum ini, tiada masalah, namun wanita itu curiga selepas anaknya pulang daripada rumah pengasuhnya dalam keadaan lapar sejak beberapa hari lalu.

“Berikutan itu, ibu mangsa yang mengesyaki anaknya didera membuat pemeriksaan mengejut dengan pergi ke rumah pengasuh pagi, semalam (kelmarin),” katanya.

Beliau berkata, pengadu membuat laporan polis kerana tidak puas hati dengan tindakan pengasuh mengikat anaknya.

“Pengasuh mendakwa mengikat tangan kanak-kanak itu menggunakan tali pinggang dan kaki dengan tali kerana dia terlalu nakal, namun tiada kecederaan lain ditemui pada badan mangsa,” katanya.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU) Asisten Komisioner Abdul Rahman Ibrahim ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan dan suspek direman tiga hari sehingga Jumaat ini.

Sumber....http://www.hmetro.com.my/node/5272

Friday, October 10, 2014

Hebat Hamba Allah Ni...

Assalamualaikum...

Selambe ja dia bawak buaya tu jalan2 naik sampan dia kan..he he...

Friday, September 26, 2014

Kreatifnya...

Assalamualaikum...

Kreatif sungguh mak dia kan...contengan anak yang begitu buruk.. dia boleh ubah suai menjadi sebuah lukisan yang sangat menarik...Anugerah Allah SWT buat hambanya...

Siapa yang menyangka contengan oleh seorang kanak-kanak kecil boleh menjadi lukisan artistik? Itulah yang dilakukan Ruth Oosterman terhadap hasil lukisan anaknya berusia 2 tahun.

Amboi kusyuk sungguh dia menconteng ya...






Saturday, August 23, 2014

Parah sungguh dah nih...

Assalamualaikum...

Semoga kita semua sentiasa dirahmati Allah...

He he..biaq betoiii...kalau macam ni lah gayanya memang paqah dah nih...

Kak Ros ada terbaca satu kisah ni..lawak pun ada geram pun ada...tak tau la nak kata apa..kebanyakkan orang  la ni...bila dapat benda yang berguna ja lepas tu pasti dia akan jadi tak guna..yang buruk tu lagi banyak depa dapat daripada yang baik..salah satunya contoh dia macam kat bawah ni lah..

Benda apa pun kalau kita salah guna macam ni lah jadinya..telefon ni adalah salah satu alat yang amat berguna untuk kita..tapi bila dah disalah gunakan dah jadi satu alat yang merosakkan kita pulak..tengok lah kalau dah sampai lupa diri..sampai tak peduli orang sekeliling dah..nak tengok ka..nak gelak ka..semua dia tak kisah dah...

Memang bahaya kalau dah sampai tahap ni kan...sampai awek yang dia sayang tu pun dia dah tak kenai dah he he...mau tinggai ja dia kat situ...buat sakit badan ja dok heret dia lagu tu...

LELAKI terbabit masih memberi tumpuan pada telefonnya walaupun diheret memasuki kereta api lain.

Beijing: Seorang wanita yang bosan mengheret teman lelakinya sepanjang sebuah stesen kereta api bawah tanah selepas kekasihnya itu enggan berhenti bermain telefon bimbitnya.

Gambar dirakam penumpang lain menunjukkan wanita itu kecewa dan berang terhadap kekasihnya sebelum dia mengheretnya dari tempat duduk dan keluar dari pintu stesen kereta api bawah tanah di Beijing.

Lebih menarik lagi, ketika lelaki itu diheret sepanjang stesen berkenaan, matanya masih tertumpu pada iPhonenya.

Orang ramai terkejut melihat keadaan itu berterusan dengan wanita itu memegang telefon berkenaan untuk mengheret teman lelakinya.

Satu ketika dia meletakkan kaki pada mulut kekasihnya untuk cuba memisahkan dia dengan telefon pintar itu, tetapi kekasihnya enggan melepaskannya.

Wanita itu kemudian mengheretnya memasuki kereta api lain.

Kejadian begitu tegang tetapi ada yang percaya ia hanya lakonan untuk sebuah syarikat telefon bimbit.

Namun, bagi mereka yang merakam peristiwa itu menerusi telefon bimbit masing-masing, yakin ia bukan gimik.

“Saya terkejut jika ia lakonan.

Saya sendiri melihat seorang kanak-kanak menangis melihat pasangan itu menjerit antara satu sama lain ketika wanita itu cuba merampas telefon itu daripada lelaki berkenaan,” kata saksi, Yuan Feng.

Feng berkata, wanita itu berada di depan teman lelakinya yang berjalan terlalu perlahan sambil matanya tertumpu pada telefon hingga menyebabkan mereka mungkin terlepas kereta api.
Dia hilang sabar dan cuba merampas telefon teman lelakinya.

Apabila usahanya gagal, dia mengheret lelaki itu memasuki kereta api sebelum pintunya ditutup.
Wanita itu menjerit menyuruh temannya melepaskan telefon, tetapi dia enggan,” kata Feng.

Wednesday, July 9, 2014

Kemalangan yang selalu terjadi di bulan Ramadhan....

Assalamualaikum..

Setiap tahun menjelang bulan puasa mesti kita dengar ada orang cedera kerana main mercun..cederanya pulak bukannya sikit,mangsa mesti mengalami kecacatan kekal malah sampai hilang nyawa pun ada..

Kak Ros tak nampak best tang mana pun main mercun ni..bahaya tu ada lah...ingat lah adik2,abang2 kat luar sana tu sayangilah diri kita ni..kalau dah hilang mana2 anggota kat badan tu bukannya ada Spare Part kat kedai nak ganti yang baru..

Baru ja berapa hari kita berpuasa dah ada kes cedera main mercun..kesian Kak Ros tengok adik kat bawah ni..usianya baru 17 tahun..jauh lagi perjalanan hidup yang harus dia tempuhi..semoga dia tabah dengan keadaanya nanti dan semoga cepat sembuh..

Oleh Betty Subaryati
Kota Bharu: “Belum sempat saya lempar, tiba-tiba mercun itu meletup dan saya mula merasa tangan kanan kebas serta darah keluar mencurah-curah,” kata Abu Bakar Nasir, 17, yang kudung tangan kanan gara-gara mercun bola yang ditemuinya di tepi jalan, Sabtu lalu.

Kejadian berlaku jam 8.30 malam ketika pelajar tingkatan lima Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tiang Chandi, dekat Lubok Jong, Pasir Mas itu dalam perjalanan ke Masjid Tiang Chandi yang terletak kira-kira 100 meter dari rumahnya untuk menunaikan solat Tarawih.

Abu Bakar berkata, ketika berjalan dia menemui mercun bola yang masih elok di tepi jalan dan mengutipnya sebelum membakar sumbu mercun itu menggunakan mancis.
“Saya pegang mercun itu menggunakan tangan kanan, namun sebaik api dinyalakan ia terus meletup sebelum sempat saya melemparnya.



ZALUZI (dua dari kiri) melawat Abu Bakar yang kehilangan pergelangan tangan kanan akibat bermain mercun sambil ditemani Che Limah (kiri).

“Dalam keadaan tangan berdarah, saya berlari semula ke rumah dan dibawa ke Hospital Lati, Pasir Mas oleh mak dan ayah untuk rawatan sebelum kes dirujuk ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II).

“Keesokan harinya doktor memberitahu tangan saya hancur dengan tapak tangan dan empat jari hilang menyebabkan pergelangan tangan terpaksa dipotong,” katanya ketika ditemui di HRPZ II di sini, semalam.

Menyesal dengan perbuatannya, anak kelima daripada tujuh beradik itu memberitahu reda dan membiasakan diri dengan kecacatan dialaminya, apatah lagi dia bakal berdepan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada September.

Sementara itu, ibu Abu Bakar, Che Limah Haron, 45, berkata, tidak menduga bunyi letupan kuat yang didengari berdekatan masjid berpunca daripada tindakan anak lelakinya.

“Saya terkejut apabila mendapati tangannya cedera teruk,” katanya.


Sumber

Monday, June 23, 2014

Kenapa dia menangis nak mandikan jenazah suaminya...?


Assalamualaikum..

Terharu Kak Ros bila membaca kisah kat bawah ni..bertapa hormat dan sucinya cinta seorang isteri terhadap suami dia..
Dia cukup  menghargai pengorbanan insan yang bernama suami ni..,dia jugak sangat2 menghargai semua kenangan2 dan susah senang hidup mereka semasa mereka bersama...

Cukup indah janji mereka berdua kan...akan mandikan jenazah siapa yang pergi dulu..

semoga dia tabah menghadapi semua dugaan Allah ni..dan semoga Roh suaminya diterima disisi Allah...



seorang isteri menangis2 nak mandikan jenazah suami dia.. bapak mertua degan polis forensik x bagi.. sambil menangis isteri berkata ini janji kami suami isteri.. jika abang mati dulu kamu (isteri) mandikanlah jenazah abang, Andai kamu (isteri) mati dulu dari abang, abang akan mandikan jenazah kamu..

dari luar bilik mayat hospital seorang ustaz masuk tanye ape hal then ustaz tu kate x pe kalau isteri nak mandikan jenazah suami.. ustaz tadi bersama beberapa org lagi temankan si isteri mandikan jenazah suaminya..
dengan tenang isteri membasuh muka suaminya sambil berdoa, "Inilah wajah suami yang ku sayang tetapi Allah lebih sayangkan abang.. Moga Allah ampunkan dosa abang dan satukan kite di akhirat nanti.."

membasuh tangan jenazah suami sambil berkata "Tangan inilah yang mencari rezeki yang halal untuk kami, masuk ke mulut kami. moga Allah beri pahala untuk mu suami ku.."
membasuh tubuh jenazah suami smbil berkata "tubuh inilah yg memberi pelukan kasih syg pd ku dan ank2,moga Allah beri pahala berganda untukmu wahai suamiku"
membasuh kaki jenazah suami smbil berkata "dgn kaki ini abang kluar mencari rezki utk kami, berjalan dan berdiri sepanjang hari semata2 untuk mencari sesuap nasi,terima kasih abang...moga Allah beri kau kenikmatan hidup d akhirat dan pahala yg berlipat kali gandanya"

selesai memandikan jenazah suaminya, si isteri mengucup sayu suaminya dan berkata "terima kasih abang kerana aku bahagia sepanjang menjadi isterimu dan terlalu bahagia dan terima kasih kerna meninggalkan aku bersama permata hatimu yg persis dirimu dan aku sbg seorang istri redha akan pemergianmu kerna kasih sayang Allah pd mu."

Kredit to: Mamat fan page


Wednesday, May 28, 2014

Kertas Apa Yang Mahal Sangat Nih...?

Assalamualaikum..

Tak tau lah Kak Ros apa yang seninya dan apa yang istimewa sangat dengan cebisan kertas tu sampai depa sanggup habiskan puluhan ribu ringgit semata mata nak dapatkan nya...

Ya la..pemikiran manusia ni berbagai bagai kan..? ada yang nampak objek tu seni,kreatif.cantik dan sebagainya lah....kalau tak.. tak kan depa sanggup nak beli dengan harga yang mahal macam tu..lain lah macam Kak Ros ni.. tak tau langsung nak tengok tang mana yang hebatnya  kertas tu he he...


KEPINGAN kertas yang tercatat perkataan ‘The’ dibida hingga RM30,000.

Canberra: Lelongan secebis kertas dengan perkataan ‘The’ saja di eBay Australia menarik sekurang-kurang 44 bidaan hingga mencecah $9,320 (RM30,000).

Menurut ebay, lelongan bermula pada 22 Mei dengan harga serendah $0.99 (RM3.20).

Pada awalnya pembida meletakkan harga sebanyak beberapa dollar, tetapi keadaan bertukar menjadi ‘hangat.’

Tiga hari selepas lelongan bermula, tawaran mula mencecah sehingga ribuan dolar. - Agensi


Saturday, May 24, 2014

Bahaya Sangat Nihhh...

Assalamualaikum...

Ishhh...betoi ka kejadian ni..dekat Malaysia kah ni ? kalau lah betoi memang amat-amat menyedihkan...negara kita ni kan ka dah maju.. macam-macam benda yang canggih dah lani..tapi sayangnya masih ada lagi tempat-tempat ngeri dan bahaya macam ni yang terpaksa rakyat kena hadapi setiap hari..

Dengar kata yang baju merah dalam bulatan tu terjatuh kedalam sungai dengan motor dia sekali..mujur lah dapat diselamat kan..

Risau Kak Ros tengok..bayangkan lah anak2,adik2, abang2,kakak2..suami isteri mak dan ayah kita kat situ..nyawa depa jadi taruhan..harapan Kak Ros semoga semua ni cepat lah berakhir sebelum kejadian2 yang tak diingini berlaku..


Tuesday, April 1, 2014

7D Show at Dubai Mall Amazing !

Assalamualaikum...

Best jugak Kak Ros tengok video ni... kreatif dengan teknologi canggih la ni kan... nampak memang real sangat...tak caya..? haaa tengok..

Wednesday, February 12, 2014

Video Yang Sangat Menarik...(Video)..

Assalamualaikum...

Tertarik Kak Ros dengan Video ni...Agama islam untuk semua orang tak kira apa pun bangsa..

Thursday, January 16, 2014

Menantu Oh Menantu...

Assalamualaikum..,
Semoga semua rakan2 dan pembaca2 kat sini sihat dah dirahmati Allah selalu...mai kita layan sat cerita ni semoga kita semua ceria sepanjang hari...

kat baling ada satu famili...


famili tu ada ayah n mak mertua, anak dan menantu serta cucu.satu
hari, tengah sedang menantu lelakinya tgk tv, ayah nyer lalu
depan dia.tiba2 ayah mertuanyer rebah depan dia sambil pegang
dada..kelam kabut dia ..pastu bini mak mertua dia pun datang
terkam..semua terkejut..semua dh gabra..sambil pegang2 dada...

ayah mertua dia pengsan..tk sedar..pastu macam sedar tk sedar
..menantu tadi gabra..mak mentua dia suruh dia ajar mengucap
kat bapak dia tu sebab dia ribakan.dia gabra jugak...pastu
bini dia pun surh sambil tolak2 bahu...mak dia suruh lagi...dh
gabra sgt, dia pun buat..dia letak kt telinga ayah mertua dia
dan dia pun cakap...

"MA ROBBUKA...."""terkejut bini n mak mertua dia..tiba2 ayah
mertua dia sedar dan terus sound..

"OII..AKU TK MATI LAGI DEYY...'""sambil ayah mertua dia tu
urut2 dada dia..sepatutnya dia ajar mengucap, gabra punya pasal
..dia dah jadi malaikat..akekeke..


Wednesday, January 15, 2014

Zaman Semakin Gila..

Assalamualaikum,
Terkejut Kak Ros baca berita ni.. ishhhh....betoi2 membimbang kan...gila ka apa sampai budak2 pun depa nak rompak..apa laaa..yang ada dekat budak2 ni..kalau ada duit pun berapa lah sangat kan..

ANGGOTA polis menahan lelaki yang cuba merompak dua beradik.

Kuching: “Sebaik mendapat tahu dua beradik itu cuba dirompak, saya segera memecut kenderaan mengejar suspek,” kata seorang ahli perniagaan yang mematahkan cubaan dua lelaki bersenjatakan pisau lipat merompak dua beradik, sekali gus membolehkan seorang daripadanya ditahan dalam kejadian di Tabuan Jaya, di sini, semalam.

Menceritakan kejadian itu, ahli perniagaan berusia 34 tahun yang enggan namanya disiarkan berkata, dia nekad memecut Toyota Harrier miliknya untuk mengejar suspek yang ditinggalkan rakannya sebaik orang ramai mengerumuni lokasi kejadian pada jam 3.15 petang.

“Sebelum itu, saya ke lokasi kejadian kerana mahu menjemput isteri pulang sebelum dikejutkan dengan kekecohan itu.

“Saya melihat penduduk keluar beramai-ramai dan mereka memaklumkan dua beradik itu cuba dirompak.

DUA beradik ditenangkan selepas ketakutan disamun dua lelaki.

“Hati saya geram dan sebab itu saya terus memecut kenderaan untuk mengejar suspek. Ketika itu, suspek berlari selepas ditinggalkan rakannya.

Sumber.....http://www.hmetro.com.my/

Related Posts with Thumbnails